• Wycieczka szkolna 20-24 maja: Wrocław, Skalne Miasto i Poznań

W dniach 20-24 maja uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w fascynującej wycieczce, która dostarczyła uczniom niezapomnianych wrażeń i wielu cennych doświadczeń. Program wyjazdu był bogaty i różnorodny, obejmujący zwiedzanie zabytków oraz atrakcji przyrodniczych w Polsce i Czechach. Poniżej relacja z naszej wycieczki.

Nasza przygoda rozpoczęła się we Wrocławiu. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starówki, gdzie mogliśmy podziwiać piękne kamienice, Rynek Główny oraz słynne wrocławskie krasnale. Zwiedziliśmy Panoramę Racławicką  gdzie monumentalne malowidło przeniosło nas w czasy bitwy pod Racławicami. Odwiedziliśmy Afrykarium, unikalne oceanarium prezentujące faunę i florę Afryki, które wzbudziło zachwyt zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Byliśmy z wizytą w Muzeum Przyrodniczym, gdzie poznaliśmy różnorodność świata zwierząt i roślin. Szczególne wrażenie zrobiły na nas bogate kolekcje minerałów i skamieniałości. Następnie udaliśmy się do Movie Gate – interaktywnego muzeum, które przeniosło nas w świat kina i efektów specjalnych. Uwieńczeniem dnia były pokazy Szalonego Naukowca, które w humorystyczny sposób przybliżyły nam tajniki nauki.

Kolejny dzień wycieczki spędziliśmy za granicą, zwiedzając Skalne Miasto w Czechach. Malownicze formacje skalne, wąwozy i jaskinie zrobiły na nas ogromne wrażenie. Spacer po skalnych labiryntach dostarczył zarówno emocji, jak i okazji do podziwiania piękna natury. Była to nie tylko przygoda, ale również lekcja geologii w terenie.

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Poznaniu. Zwiedziliśmy tamtejszą Starówkę, z jej słynnym Rynkiem i koziołkami na wieży Ratusza. Wizyta w Poznaniu pozwoliła nam także poznać historię i kulturę Wielkopolski. Spacer po urokliwych uliczkach miasta był wspaniałą okazją do odpoczynku i relaksu.

Zatrzymaliśmy się również w poznańskiej Palmiarni, jednym z największych tego typu obiektów w Polsce. Mogliśmy tam podziwiać egzotyczne rośliny z różnych zakątków świata. Palmiarnia okazała się prawdziwą oazą spokoju, a jednocześnie ciekawą lekcją przyrody.

Wycieczka zakończyła się pełnym sukcesem. Uczniowie wrócili do domu zadowoleni, bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę oraz nauczycielom za organizację i opiekę. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne wyjazdy!

• Półkolonie letnie

Pierwszy tydzień półkolonii letnich.

W poniedziałek 8 lipca w naszej szkole rozpoczęły się półkolonie letnie. Był to tydzień pełen emocji, radości, ciekawych zajęć i wyjazdów.

Pierwszy dzień dzieci spędziły w szkole. Był to czas integracji i wspólnych zabaw. Odbyło się także spotkanie z ratownikami medycznymi.
            Wtorek spędziliśmy w Olsztynie, najpierw w olsztyńskim planetarium, a później w warmiolandii.

Środa upłynęła nam pod hasłem „ Ahoj przygodo”, a to dzięki harcerzom z Wińca. Było ognisko, budowanie szałasów, strzelanie z łuków, pieczenie podpłomyków, rzucanie kołem ratunkowym i oczywiście kąpiel w jeziorze – dla ochłody.

Czwartek był dniem zajęć informatycznych, zajęć z języka angielskiego i zajęć plastycznych. Były także lody i spacer.

W piątek wyruszyliśmy do Grunwaldu na spotkanie z Krzyżakami.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.

• Ognisko klasy IV a

18 czerwca 2024 roku rodzice uczniów klasy 4 a przygotowali swoim pociechom ognisko z wieloma ciekawymi atrakcjami. Największą niespodzianką była dmuchana zjeżdżalnia oraz cukrowa wata o różnych smakach (można było wybierać). Był również pyszny poczęstunek, gra w piłkę nożną i badmintona, zabawa na huśtawkach. Czwartoklasiści miło spędzili wspólnie czas na fantastycznej zabawie i rozmowach. Wszystkim dopisywały humory. Spotkanie dostarczyło  zebranym wielu pozytywnych wrażeń, które na długo pozostaną w pamięci.
                     Bardzo dziękuję rodzicom moich uczniów za zorganizowanie wspaniałej imprezy, która na pewno przyczyniła się do integracji nas wszystkich.

Wychowawca klasy 4 a – Wioleta Szajkowska

• Wycieczka czwartoklasistów do Torunia

7 czerwca 2024 roku uczniowie klas czwartych wraz ze swoimi opiekunami wybrali się na wycieczkę do Torunia, który jest drugim po Krakowie, a na Północy pierwszym  największym, niepowtarzalnym i oryginalnym średniowiecznym zespołem architektonicznym (nie bez przyczyny nazywanym Krakowem Północy lub Małym Krakowem), zachowanym niemal w stanie nienaruszonym od czasów Kopernika. Harmonogram wycieczki został zrealizowany w stu procentach. Czwartoklasiści zwiedzali z przewodnikiem Stare Miasto, usłyszeli wiele ciekawych opowieści i zobaczyli najciekawsze toruńskie zabytki. Zwiedzanie zaczęli od Krzywej Wieży, z którą związana jest legenda o baszcie, która w obliczu podmywania przez płynącą coraz bliżej Wisłę miała zawołać „Nie płyń tu, bo runę. „To ruń” - zabrzmiała odpowiedź rzeki, dając tym samym nazwę miastu, a także pochylenie wieży zwanej odtąd Krzywą. Uczniowie zwiedzili  także Muzeum Toruńskiego Piernika, przeżyli piernikową przygodę na warsztatach piernikarskich, spędzili naukowo czas w Geodium – wystawie interaktywnej poświęconej Ziemi jako planecie. Zobaczyli wybuchający wulkan, lodowiec z zorzami polarnymi i wiele innych ciekawych zjawisk. Następnie podziwiali panoramę miasta ze statku, ponieważ kolejnym punktem wycieczki był rejs po Wiśle. Na koniec pobytu w pięknym mieście wszyscy wybrali się do „Cukierni Lenkiewicz” na pyszne lody. Na pewno uczniowie będą kojarzyć Toruń z piernikami i Mikołajem Kopernikiem.

Wioleta Szajkowska

Jowita Jankowska

• "Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".

Tego dnia uśmiech nie schodził z dziecięcych twarzy. 29 maja 2024 roku obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Dziecka. Na uczniów czekała moc atrakcji. Wspólne zabawy, gry zespołowe, konkurencje sportowe, szachy, robótki ręczne. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy sprzętu strażackiego i  policyjnego. Ten dzień uświetnili również goście:  Nadleśnictwo Miłomłyn, Stowarzyszenie na Rzecz Przyszłości Miłomłyna i PCK Ostróda.
                     Ponadto dzieci mogły skosztować pysznej lemoniady, ciast wypiekanych przez rodziców, słodyczy, owoców i pieczonych kiełbasek. Gdyby nie osoby wspierające naszą szkołę ten dzień nie byłby tak atrakcyjny.

Serdeczne podziękowania za pomoc i wsparcie podczas organizacji Dnia Dziecka otrzymują:

• Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn

Andrzej Krzykowski

Wychowawcy klas

• KOPCIUSZEK

Dnia 29.04.2024 r. uczestnicy Szkolnego Koła Teatralnego wystąpili z przedstawieniem Kopciuszek”, odkrywając swe aktorskie talenty. Nad młodymi aktorami czuwała pani Renata Rafalska - Taba.

• Światowy Dzień Czytania Tolkiena

J.R.R. Tolkien Reading Day, czyli Światowy Dzień Czytania Tolkiena został stworzony przez angielskie Towarzystwo Tolkienowskie. Pierwszy raz impreza odbyła się w 2003 roku.

Ten wyjątkowy dzień powstał, by popularyzować dzieła profesora Tolkiena, który najpowszechniej jest znany jako twórca trylogii "Władca Pierścieni" i "Hobbita". Dzień Czytania Tolkiena można obchodzić na wiele sposobów - w tym roku w naszej szkole zorganizowaliśmy konkurs czytania „Hobbita” po angielsku. W grupie młodszej (kl. 4 - 6) najpiękniej fragment powieści przeczytał Filip Krajza, w starszej (kl. 7 - 8) - Klaudia Trzcińska, Ola Orkisiewicz, Lena Kijańska i Filip Ciesielski.

Dzień Czytania Tolkiena świętowaliśmy w naszej szkole  po raz dziesiąty.

Dorota Wawrowska i Agnieszka Mironiuk

• Łączy nas pamięć

W piątek 19 kwietnia uczniowie naszej szkoły przypięli do swoich ubrań żółte kwiaty. Akcja "Żonkile", w której uczestniczyliśmy, jest pomysłem powołanym w 2012 roku przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Ma na celu upamiętnienie powstania w getcie warszawskim, które wybuchło 19 kwietnia 1943 roku. Tego dnia warszawscy Żydzi podjęli walkę zbrojną z Niemcami. Powstańcy nie mieli nadziei na zwycięstwo, ale walczyli o zachowanie swojej godności.

Wolontariusze w szkołach i na ulicach polskich miast rozdali w zeszłym roku aż 450 tysięcy papierowych kwiatków. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydówek i Żydów, którzy byli zamknięci w getcie warszawskim w momencie jego największego przeludnienia – wiosną 1941 roku. Przypinając je do swojej odzieży, dajemy znak, że pamiętamy o powstaniu i skłaniamy innych do refleksji. „Pamięć to życie” - przekonuje Agnieszka Holland, ambasadorka akcji społeczno-edukacyjnej. Żonkile - symbol pamięci o tym tragicznym zrywie - związane są z postacią Marka Edelmana, ostatniego przywódcy Żydowskiej Organizacji Bojowej, który w rocznice powstania w getcie dostawał te właśnie kwiaty od anonimowego darczyńcy.

Dorota Wawrowska i Agnieszka Mironiuk

• KIERMASZ CIAST I OZDÓB SWIATECZNYCH

Dnia 27 marca 2024 r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Miłomłynie odbył się kiermasz pod hasłem Zdrowe święta .

Dzięki zaangażowaniu naszych uczniów i rodziców z klas 1-8, na twarzach wszystkich gościły uśmiechy radosnego zaskoczenia i zachwytu.

Przez cały marzec trwały przygotowania. W niektórych klasach odbyły się zajęcia z zakresu zdrowego stylu życia Trzymaj formę. Zaowocowało to tym, że na naszym kiermaszu zagościły zdrowe ciasta z dodatkiem owoców i warzyw.

Na przepięknie przystrojonych kramach znalazły się też ozdoby i kartki świąteczne.

Ciasta, ciasteczka i dekoracje w wielkanocnej odsłonie prezentowały się wspaniale!

Dziękujemy wszystkim za ogromne zaangażowanie!

Organizatorzy

Renata Rafalska – Taba

Katarzyna Wróbel

• 21 marca 2024r Dzień wiosny, Dzień Ziemi.

W Publicznej Szkole Podstawowej w Miłomłynie kalendarzowa wiosna zaczęła się nieco inaczej,
            a mianowicie już od rana uczniowie klas V i VI brali udział w akcji „Czysta rzeka” i posprzątali linie brzegową pod przewodnictwem pana Andrzeja Krzykowskiego.

Po drugiej godzinie lekcyjnej cała społeczność uczniowska wraz z nauczycielami, idąc ulicami naszego miasta, powitała radośnie wiosnę.

Następnie po powrocie do szkoły klasy IV-VIII udały się na dużą salę gimnastyczną na apel przygotowany przez klasy czwarte.

Po wysłuchaniu montażu słownego, odbył się Wiosenny Pokaz Mody Ekologicznej. Uczennice
            i uczniowie z klas IV-VIII przygotowali kreacje według własnego pomysłu z materiałów z odzysku. Modelki i modele prezentowali swoje stroje w rytm muzyki na wybiegu. Wszyscy uczestnicy wykazali się dużą kreatywnością i doskonałym poczuciem humoru. Jury oceniło ich występy i po głębokich naradach przyznało I miejsce klasie 6a, II miejsce  klasie 8a, III miejsce- klasie 4b i 5b. Wyróżnione klasy otrzymały dyplomy i słodkie nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.

Wiosenny koncert rozruszał  publiczność, do tego stopnia, że zrobiła się gorąca atmosfera.

Następnie odbył się montaż słowno-muzyczny z okazji Dnia Ziemi, który zakończył się ekologiczną piosenką. Uczniowie mogli dowiedzieć się o zmianach klimatycznych oraz o działaniach, które mogą podjąć, aby ocalić naszą planetę.

Ostatnie lekcje odbyły  się według planu, ale w tym dniu to uczniowie mogli wcielić się rolę nauczyciela
            i  poprowadzić lekcje.

Jowita Jankowska , Wioletta Szajkowska

• Turniej Wiedzy Pożarniczej

Dnia 15 marca w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Miłomłynie odbyły się eliminacje do Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej "Młodzież Zapobiega Pożarom". Organizatorem eliminacji był Urząd Miasta i Gminy Miłomłyn oraz Zarząd Oddziału Miejsko-Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej w Miłomłynie. W konkursie wzięła udział młodzież z naszej szkoły. Eliminacje były podzielone na dwie grupy wiekowe:

I grupa - uczniowie klas I-IV

II grupa uczniowie klas V-VIII

Uczniowie najpierw musieli napisać test, po którym 4 osoby z największą ilością punktów przeszły do części ustnej.

Do eliminacji powiatowych zakwalifikowały się, po dwie osoby z każdej grupy wiekowej.

Laureaci:

I miejsce - Piotr Komuda

II miejsce - Paulina Szabelska

III miejsce - Szymon Petka

Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody, a pozostali uczestnicy drobne upominki.

Uczniów do konkursu przygotowywali nauczyciele: Katarzyna Gall, Michał Paczkowski, Anna Purland.

Gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych turach.

Katarzyna Gall

• Konkurs profilaktyczny

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Miłomłynie
            tworzyli w swoich klasach gazetki o tematyce
            profilaktycznej.
            Wszyscy spisali się na medal!
            I miejsce wśród klas młodszych zdobyła klasa I b.
            I miejsce wśród klas starszych zdobyła klasa IV b.
            Ogromne gratulacje dla wszystkich uczniów